-
Szerokość pagonu: 0,5cm;
-
Odległości pagonu od końca pasa: 7cm;
-
Odległość pagonów od siebie: 1.5cm;
-
Odległość pierwszego czerwonego pagonu od końca pasa: 10 cm;
-
Po zawiązaniu pasa pagon powinien znajdować się po prawej stronie.
10.1 KYU1 .
-
Teoria i komendy: zasady bezpieczeństwa - sala, szatnia, ubiór itp.
-
Strefy: jodan, chudan, gedan.
-
Znaczenie słowa kiai - okrzyk.
-
Pozycje: fudo - dachi.
-
Uderzenia/cięcia: morote - tsuki (jodan, chudan, gedan).
-
Kopnięcia: hiza - geri (chudan).
-
Test sprawności: 50 razy zaciskanie pięści.10 przysiadów: obciążone całe stopy, ręce dowolnie.
WYMAGANIA EGZAMINACYJNE dla dzieci do lat 14
10.2 KYU1..
-
Teoria i komendy: pozycja seiza - siadanie i wstawanie, ukłony. Znaczenie słowa naura - powrót.
-
Pozycje: zenkutsu - dachi.
-
Uderzenia: uraken - shomen - uchi.
-
Bloki: morote - gedan - barai.
-
Kopnięcia: hiza - geri - chudan plus kiai.
-
Renraku: krok w tył do zenkutsu - dachi z morote - gedan - barai/gedan barai i powrót do fudo - dachi
-
Test sprawności: 10 skłonów w przód z leżenia na plecach, ręce dowolnie.
10.3 KYU
-
Teoria i komendy: znaczenie słowa karate oraz kara - pusty, te - ręka. Znaczenie słowa osu - akceptacja, pozdrowienie.
-
Pozycje: heiko - dachi, yoi - dachi.
-
Uderzenia/cięcia: seiken - tsuki, (jodan, chudan, gedan).
-
Bloki: gedan - barai.
-
Kopnięcia: hiza - geri jodan plus kiai.
-
Renraku: krok w tył do zenkutsu - dachi z morote - gedan - barai/gedan barai i powrót do fudo - dachi.
-
Test sprawności: 10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na dłoniach i kolanach.
9.1 KYU1
-
Teoria i komendy: prawidłowy wygląd karategi i wiązanie pasa. Liczenie po japońsku do 10.
-
Pozycje: heisoku - dachi.
-
Uderzenia/cięcia: oi - tsuki, (jodan, chudan, gedan).
-
Bloki: jodan - uke.
-
Kopnięcia: mae - keage.
-
Renraku: trzy kroki w przód/tył w zenkutsu - dachi z oi - tsuki.
-
Test sprawności:
20 przysiadów - obciążone całe stopy, ręce zaplecione na karku, tułów pionowo. 1
10 wahnięć w formie kołyski na brzuchu z leżenia przodem.
9.2 KYU1
-
Teoria i komendy: znaczenie słów sensei - nauczyciel, shihan - nauczyciel mistrz, sempai - starszy rangą.
-
Pozycje: musubi - dachi.
-
Uderzenia/cięcia: gyaku - tsuki (jodan, chudan, gedan).
-
Bloki: soto - uke.
-
Kopnięcia: kin - geri.
-
Renraku: trzy kroki w przód/tył w zenkutsu - dachi z gyaku - tsuki
-
Test sprawności:
10 skłonów w przód z leżenia na plecach, ręce zaplecione na karku, tułów prosty
10 wahnięć w formie kołyski na plecach z przysiadu, ręce zaplecione wokół kolan
9.3 KYU1
-
Teoria i komendy: znaczenie słów kyoku-shin-kai.
-
Pozycje: nekoashi - dachi.
-
Uderzenia/cięcia: seiken - ago - uchi.
-
Bloki: uchi - uke.
-
Kopnięcia: mae - geri chudan.
-
Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z oi - tsuki/ uke, obrót z gedan barai.
-
Test sprawności:
10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na pięściach i kolanach
10 wahnięć w formie kołyski na plecach z przysiadu, ręce po kątem 45° amortyzują pad w tył.
8.1 KYU1
-
Teoria i komendy: przysięga dojo.
-
Pozycje: kokutsu - dachi.
-
Uderzenia/cięcia: shuto - sakotsu - uchi - komi.
-
Bloki: soto - keage.
-
Kopnięcia: soto - keage.
-
Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z keri, obrót
-
Test sprawności:
10 przewrotów w przód.
60 sekund tzw. mostek w tył z leżenia na plecach.
8.2 KYU1
-
Teoria i komendy: nogare I - oddychanie
-
Pozycje: moroashi - dachi, uchi - hachiji - dachi.
-
Uderzenia/cięcia: shuto - sakotsu - uchi.
-
Kopnięcia: uchi - keage.
-
Renraku: krok w tył do zenkutsu - dachi z gedan - barai plus gyaku - tsuki i powrót do fudo - dachi.
-
Test sprawności:
10 przewrotów w tył.
10 razy po 20 sekund rozciąganie w maksymalnym rozkroku ze skrętem w lewo i w prawo tzw. szpagat.
8.3 KYU1
-
Teoria i komendy: nogare II - oddychanie wykonywane odwrotnie.
-
Pozycje: sanchin - dachi.
-
Uderzenia/cięcia: shuto - ganmen - uchi.
-
Kopnięcia: mae - geri jodan.
-
Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z uke plus gyaku - tsuki obrót z gedan barai.
-
Kata: kihon kata I.
-
Test sprawności:
10 razy tzw. gwiazda gimnastyczna.
10 razy dotknąć głową podłogi poprzez skłon w przód siedząc w maksymalnie szerokim rozkroku, nogi proste w kolanach.
7.1 KYU1
-
Teoria i komendy: ibuki - oddychanie z 2 wydechami.
-
Pozycje: kiba - dachi.
-
Uderzenia/cięcia: uraken - sayu - uchi, uraken - hizo - uchi.
-
Kopnięcia: kansetsu - geri.
-
Renraku: trzy kroki w przód w sanchin - dachi z tsuki/uchi/keri/uke, obrót poprzez przekrok.
-
Kata: taikyoku I.
-
Test sprawności:
10 razy zamach nogą przechodząc do stania na rękach pod drabinkami.
7.2 KYU1
-
Teoria i komendy: etykieta dojo.
-
Pozycje: tsuruaschi - dachi.
-
Uderzenia/cięcia: uraken - yoko - uchi j/ch.
-
Kopnięcia: kakato - geri.
-
Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z mae - geri plus gyaku - tsuki obrót z morote gedan barai.
-
Kata: taikyoku II.
-
Test sprawności:
60 sekund stanie na rękach pod drabinkami.
7.3 KYU1
-
Teoria: historia Kyokushin Karate.
-
Pozycje: kake - dachi.
-
Uderzenia/cięcia: shuto - mawashi - uchi.
-
Kopnięcia: yoko keage, ushiro - keage.
-
Bloki: shuto - mawashi - uke.
-
Renraku: trzy kroki w przód w kokutsu - dachi z shuto mawashi - uke obrót poprzez przekrok.
-
Kata: sakugi I.
-
Test sprawności:
10 razy tzw. sprężynka czyli wymyk w przód z leżenia na plecach.
6.1 KYU1
-
Teoria: twórca nowoczesnego Kyokushin Sosai Masutatsu Oyama.
-
Pozycje: pozycja walki.
-
Uderzenia/cięcia: seiken - tate - tsuki j/ch/g.
-
Kopnięcia: mawashi - geri gedan.
-
Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z gyaku tate - tsuki, obrót poprzez zakrok.
-
Kumite: 5 minut system punktowy.
-
Kata: sakugi II.
-
Test sprawności:
10 razy tzw. scyzoryk w zwisie tyłem na drabinkach
60 sekund tzw. szpagat w bok na piętach.
6.2 KYU1
-
Teoria: siedziba Światowej Organizacji i lider Kancho Shokei Matsui. Siedziby Europejskiej i Polskiej Organizacji, liderzy.
-
Pozycje: krok dostawny w pozycji walki.
-
Uderzenia/cięcia: tetsui - hizo - uchi, tetsui - yoko - uchi j/ch/g
-
Kopnięcia: mawashi - geri chudan.
-
Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z mae - keage/yoko - keage/ soto -keage plus gyaku - tsuki obrót.
-
Kumite: 10 minut system punktowy.
-
Kata: taikyoku III.
-
Test sprawności:
10 przeskoków przez klęczącego na kolanach i rękach partnera z pozycji w przysiadzie, obrót.
6.3 KYU1
-
Teoria: wyniki Polaków na MŚ i ME.
-
Pozycje: przekrok i zakrok w pozycji walki.
-
Uderzenia/cięcia: tetsui - kome - kami - uchi, urken - shita - tsuki.
-
Bloki: osae - uke.
-
Kopnięcia: mawashi - geri jodan.
-
Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu - dachi z kin - geri/mae - geri/ mawashi - geri plus gyaku - tsuki obrót.
-
Kumite: 15 minut system punktowy.
-
Kata: pinan I.
-
Test sprawności:
10 razy przeskok w przód i w tył przez pas trzymany oburącz.
5.1 KYU1
-
Teoriai komendy: znajomość podstawowych słów ze słownika sino - japońskiego.
-
Pozycje: poruszanie się z partnerem w pozycji walki.
-
Uderzenia/cięcia: seiken - mawashi - uchi.
-
Bloki: morote - uke.
-
Kopnięcia: yoko - geri chudan.
-
Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z mae - geri/ mawashi - geri/yoko - geri plus gyaku tate - tsuki obrót.
-
Kumite: 20 minut system punktowy.
-
Kata: pinan II.
-
Test sprawności:
10 podciągnięć ze zwisu przodem na drabinkach.
5.2 KYU1
-
Teoriai komendy: komendy stosowane na treningu Kyokushin Karate.
-
Pozycje: poruszanie się w pozycji walki z dowolnymi technikami ręcznymi i nożnymi stosując bloki, uniki, zmianę dystansu oraz kiai.
-
Uderzenia/cięcia: gohon - nukite.
-
Bloki: uchi - uke i gedan - barai.
-
Kopnięcia: ushiro - geri chudan.
-
Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z oi tate - tsuki plus gyaku - tate - tsuki, obrót.
-
Kumite: 25 minut system punktowy.
-
Kata: sakugi III.
-
est sprawności:
10 przeskoków ponad krzesłem z przewrotem przodem na materacu.
5.3 KYU1
-
Teoriai komendy: komendy stosowane na zawodach Kyokushin Karate.
-
Pozycje: tzw. walka z cieniem.
-
Uderzenia/cięcia: nukite ippon/nihon/yonhon.
-
Bloki: juji - uke j/g.
-
Kopnięcia: yoko - geri jodan.
-
Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z oi tate - tsuki plus gyaku - tate - tsuki plus mae - geri/mawashi - geri/yoko - geri, obrót podnosząc ręce.
-
Kumite: 30 minut system punktowy. 8. Kata: pinan III, kihon kata II, sanchin kata.
-
est spTrawności:
próba przejścia na rękach w szerz sali,
elementy samoobrony.